fredag, april 13, 2012

Gläjdehoppar


Jag har glädjehoppat idag.
För att mitt yogaflow fortsätter.
Och växer.

Häromveckan pratade jag med personalchefen på det stora företaget (där jag jobbar tre dagar i veckan) om att hålla yogapass någon eller några gånger i veckan där.
Han hänvisade mig vidare till den tjej som är ansvarig för hälso- och friskvården.
Idag träffade jag henne.

Att prata entusiastiskt om yoga är jag bra på. Däremot är jag inte lika bra på att sälja in den och mig själv, då blir jag lätt blygsam. Nu hade jag dock bunkrat upp med fakta och tydligheter och var förberedd på lite motstånd.
Men – jag mötte en tjej som slog ihop händerna och jublade – jaaaaa, jag är på, du får gärna börja med yoga här!! . Sedan vinkade hon in en av sina kollegor som också visade sig vara yogafrälst. Och där satt jag – och bara häpnade över att de kunde tänka sig att köpa in yogamattor och filtar och låta personalen gå på sin arbetstid men även betala en slant till mig.

Nu är ingenting helt bestämt ännu. De ska prata med personalchefen på måndag, men trodde inte att det skulle bli några problem.

Tanken är att jag ska köra varje onsdagsmorgon, mellan halv åtta och halv nio. Jag hoppas, och tror, att det kommer fler än en yogis på de passen.


11 kommentarer:

  1. Å vad härligt!
    Lycka till!

    SvaraRadera
  2. Men du är så bra! BRA!!!BÄST!!!
    tusan Maria va glad jag blir!
    varma finfina grattiskramar till dig, du är så värd det där!

    SvaraRadera
  3. Åh, vad roligt, grattis! Till både dig och till företaget som har en klok chef som vet vad som är viktigt.
    Jag har en känsla av att det kommer att gå riktigt bra för dig. (Eller, snarare ännu bättre.) :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag hoppas att du har rätt :)

      Radera
    2. Du är redan på så god väg så det tvivlar jag inte på en sekund. :)

      Hihi, nu såg jag förresten att du t o m var så glad att du snubblade på tangenterna i rubriken.. Fast ändra den inte, det förstärker bara känslan! :)

      Radera
  4. Håller med föregående talare! Klok chef. Friskvård är viktigt och bra att tog initiativet. Vilka glada medarbetare du kommer att få. Lyckostar som får yoga på arbetstid:)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Visst är det fantastiskt om det nu blir så att mina kollegor faktiskt får gå på arbetstid. Jag håller alla tummar och tår och får, förhoppningsvis, besked under dagen!

      Radera
  5. Kul ! Grattis ! Kram H.

    SvaraRadera

Tack för just din tanke, den är viktig!